L A R E N A I X E N Ç A I E L
R O M A N T I C I S M E
A classe, hem aprés dos moviments literaris: el Romanticisme i la Renaixença.
EXPLICACIÓ
El Romanticisme és un moviment estètic i espiritual que naix a Alemanya i Anglaterra a finals del segle XVIII i s´estén per Europa durant la primera meitat del segle XIX.
La Renaixença és un moviment literari, ideològic i cultural que exalta les glòries passades i busca la recuperació de l´ús culte de la nostra llengua.
Hem aprés quan van sorgir i quins moviments literaris van sorgir durant el segle XVIII. A més, hem aprés els trets més característics de cada moviment.
L´hem aprés fent un treball i llegint i subratllant l´informació més important.
El treball era per parelles i havíem d´identificar la mètrica, les característiques diacròniques, la temàtica, el autor i l´època, la relació amb l´època actual i les referències històriques del poema de València i Barcelona de Teodor Llorente.
Ací us deixe l´enllaç:
El aprendre aixó, m´ha servit per a pensar les diferències que hi ha amb la manera d´escriure actual i la manera d´escriure d´abans. Hi han més diferències de les que jo m´esperava. Teníen unes ideologies i preocupacions diferents a les nostres.
També, he comprovat la importància de l´escriptura de fa segles, que va arribar fins a la noblesa i que va influir sobre la llengua.
Comentarios
Publicar un comentario