☆B I L I N G Ü I S M E☆


A classe hem donat el bilingüisme. El nostre professor ens ha explicat el que era, quan es produía un cas de bilingüisme i ha posat exemples.


EXPLICACIÓ

El bilingüisme és el contacte de dues llengües que conviuen en un territori.
La diglòssia és quan les funcions o els àmbits d´ús es reparteixen de manera desigual.

En els exemples, el professor ha assenyalat les llengües majoritàries i minoritàries, si hi havia diglòssia o no, i la llengua minoritzada i la dominant.

A continuació, ens ha manat buscar per parelles un lloc bilingüe i explicar per què és bilingüe, quina és la llengua majoritzada i la dominant, la diglòssia, i les llengües majoritàries i les minoritàries.


Aquest és el treball que he elaborat amb la meua companya sobre Catalunya.

El haver aprés açó, em servirà en un futur per a saber diferenciar si un territori és o no bilingüe, a saber quina es la seua situació, si la té, de diglòssia, quina és la llengua majoritzada i la dominant en el cas del territori i per què,  i les llengües majoritàries i les minoritàries.

Comentarios

Entradas populares de este blog

E L R E P O R T A T G E