☆B I L I N G Ü I S M E☆
A classe hem donat el bilingüisme. El nostre professor ens ha explicat el que era, quan es produía un cas de bilingüisme i ha posat exemples.
EXPLICACIÓ
El bilingüisme és el contacte de dues llengües que conviuen en un territori.
La diglòssia és quan les funcions o els àmbits d´ús es reparteixen de manera desigual.
En els exemples, el professor ha assenyalat les llengües majoritàries i minoritàries, si hi havia diglòssia o no, i la llengua minoritzada i la dominant.
A continuació, ens ha manat buscar per parelles un lloc bilingüe i explicar per què és bilingüe, quina és la llengua majoritzada i la dominant, la diglòssia, i les llengües majoritàries i les minoritàries.
Aquest és el treball que he elaborat amb la meua companya sobre Catalunya.
El haver aprés açó, em servirà en un futur per a saber diferenciar si un territori és o no bilingüe, a saber quina es la seua situació, si la té, de diglòssia, quina és la llengua majoritzada i la dominant en el cas del territori i per què, i les llengües majoritàries i les minoritàries.
Comentarios
Publicar un comentario